lördag 24 november 2012

På spåret-premiär 2012.

Igår var det premiär för den 25e säsongen av På spåret. Detta firade jag hemma hos herr, fru och fröken Brengesjö tillsammans med Ida. En nästan perfekt kväll, enda felet var att Andreas var på julbord med jobbet och att Idas Simon var i Luleå. Men i ärlighetens namn vet jag inte om jag hade märkt av dem så mycket ändå, eftersom jag först var helt uppslukad av finaste fröken Doris, och när hon hade gått och lagt sig var det hur spännande som helst på På spåret, och när det var slut började vi spela Bohnanza och jag försökte verkligen vinna. Det gick inte. Ida vann med ett sketet poäng över mig. Linus och Ellinor kom på delad tredjeplats.
 
I alla fall. På spåret. Mitt favorit-spel. Min favorit-fredagsunderhållning. Min favorit-källa till allmänbildning. Äntligen är det tillbaks! Hurra! Hurra! Hurra! Jag älskar På spåret! Och hur bra är det inte när mitt favorit-lag Haag är med redan i första programmet. Sjukt bra.
Och jag blev helt förälskad i musikinslaget Edda Magnason. Och hon ska spela Monica Zetterlund i filmen Monica Z. Väldigt trevligt. Dessutom är hon tydligen tillsammans med Emil Jensen, vilket ju är trevligt.
Joel:
Nu har På spåret-säsongen börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar