måndag 26 november 2012

Mycket omväxlande dag.

I morse väcktes jag kring sju av sopbilen. Den visste väl inte att jag har ledig måndag. Men det gjorde inte så mycket. Jag gick upp och gjorde en kopp kaffe och gick och la mig i sängen och drack morgonkaffet där.
Under tiden jag drack morgonkaffet läste jag. Under de senaste veckorna har jag inte läst så mycket som jag velat. Då passar det väldigt bra att ha ledig söndag då jag kände mig lite krasslig (inget farligt alls, jag bara passade på att känna mig krasslig så att jag kunde gå i mjukisbyxor hela dagen)och Andreas hjälpte Markus att flytta, så att jag kunde läsa hela dagen. Och att sedan ha en ledig måndag så jag kunde läsa klart boken. Det var en sån där bok som jag knappt kunde bärga mig till slutet så jag fick veta hur det gick, men jag verkligen inte ville att den skulle ta slut. Det är jobbigt när det händer.
Lagom till att boken ändå tog slut (jag har även ätit lite, grejat lite, och sånt, men mest läst faktiskt) så fanns det ett Jympa Medel (jo, de stavar gympa med j) här i Råcksta, så jag gick dit och tränade lite. Det var väldigt skönt efter en heldag i soffan.
På vägen hem gick jag förbi affären och köpte banan och tulpan, sen gick jag hem och gjorde en matlåda till imorgon. Nu slötittar jag på Förnuft och känsla (jag har redan sett den en eller två gånger, så jag behöver inte koncentrera mig så mycket) samtidigt som jag läser ikapp mig på bloggar, planerar min vecka och bloggar lite. Fint.
Joel:
Ledig måndag är skönt. Speciellt efter ledig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar