söndag 4 november 2012

Nu är mörka november här.

 
Idag pratade jag med en som tycker att november är helt förfärligt. Sämsta tiden på året. Mörker och uschligt. Oktober funkade för då är löven fina, och i december är det adventstid, lucia och jul. Men november är en förfärlig transportsträcka,
Jag tycker inte alls så. Inte för att jag gillar att vara ute i november, kanske. Men för att jag gillar att vara inne. Det är som att det är helt okej att sitta inne under en filt med tända ljus och läsa en bok eller titta på en film eller bara dricka te. Ingen säger att man borde göra nåt annat. Det gillar jag.
Imorgon till exempel, tänkte jag göra fyra saker: 1) läsa equmeniastyrelsehandlingar, 2) träna på friskism 3) läsa skönlitteratur och 4) hälsa på en kompis på kvällen och titta på hans nya lägenhet. Jag ska inte göra nåt annat. Kanske inte ens det. Och det är okej.
 
Joel:
Jag gillar november.
Imorgon är jag ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar