onsdag 9 maj 2012

Ute å cyklar

Jag har köpt en ny cykel. Nu har jag alltså två. Jag har nu köpt en med fler växlar än jag är van vid. Och ingen fotbroms. Eller cykelkorg. Eller reflexer upptäckte jag, så det ska jag köpa till. Jag har redan utrustat den med fotstöd och pakethållare, för det behöver man ju.
Anledningen till att jag köpt en ny cykel är att jag och Andreas planerar en längre cykeltur i sommar, och jag bedömde det som att jag inte klarar av den turen med min treväxlade tantcykel med cykelkorg. Vi ska åka båt över till Helsingfors, cykla upp i Finland till Torneo, över till Sverige och Haparanda och sedan tillbaks till Stockholm. Så blir det när man gifter sig med Andreas Öst.
Häromkvällen tog vi ut våra cyklar och cyklade en liten runda. Det var väldigt fint väder och cykeln funkade hur bra som helst. För att kunna nörda ner oss extra mycket i vår cykeltur så har vi köpt de billigaste cykeldatorerna som Claes Ohlson erbjuder. Andreas har även skaffat en app om cykling som nu är hans nya favoritapp. Jag tror jag hoppar det. Det känns lite väl nördigt. Men jag tycker att det är roligt att veta att jag cyklade drygt två mil med en snitthastighet på 17,nånting km/h i måndags.
Vi kommer nog blogga eller twittra eller nåt under vår cykeltur, så ni får se hur det går för oss. Men det blir inte förrän i augusti, så ni behöver inte oroa er. Jag kommer hålla er uppdaterade fram tills dess.

Joel:
Jag äger två cyklar.
Andreas Öst gillar att semestra på energikrävande sätt.
Jag har ont i rumpan efter att ha cyklat två mil. Undrar hur det blir efter 180...

6 kommentarer:

  1. Heja på!
    Ser att LB har hjälm. Det har väl du oxå? Man ska vara rädd om sig på många sätt!
    Vi syns!
    Kram LBmamma

    SvaraRadera
  2. kul för er, dåligt för mig! jag ville ju fjällvandra med er! :(

    SvaraRadera
  3. tycker det låter som en förträfflig idé att cykla på semestern, eller just det, det är en förträfflig idé att vila på semestern, bara en tanke.

    SvaraRadera
  4. Eyvor - om du tittar i vänstra hörnet på översta bilden ser du min och Andreas hjälmar.
    Kristin - å nej, det var dålig tajming åter igen. Skit också.
    Joel - Vila kan vara olika saker.

    SvaraRadera
  5. Låter som en skön cykeltur, den i augusti alltså.

    SvaraRadera
  6. spännande!

    och roligt att läsa din text idag på Josefines blogg
    keep it up!

    SvaraRadera