fredag 4 maj 2012

Att ha rum för sovande vänner

En av alla bra saker med att ha ett gästrum är att man utan problem kan ha nattgäster. (En annan sak är att man kan ha ett rum där man förvarar mycket saker som man inte vill ha framme, som tex ovikt tvätt, en stor orange balansboll, tv, pärmar med viktiga papper och liknande). Jag och Andreas har nu i två nätter haft vännen (och magikern, tufft va?!) Samuel sovande hos oss. Och i helgen kommer Andreas paddelkompis (alltså snubben som Andreas träffade och paddlade med när han paddlade runt Sverige) Petter sova hos oss. Och för någon timme sedan fick jag ett sms från Ida-Maria där hon frågade om hon kunde sova hos oss onsdag-torsdag. Det kan hon. För vi har ett gästrum. Fantastiskt!
Samuel twittrade denna bild på mig i morse när vi satt och drack kaffe. Jag löser sudoku. Lägg gärna märke till mitt penn-grepp. Jag har alltid vetat att det är "fel", men det ser ju jättejättekonstigt ut! Inte undra på att mina låg- och mellanstadiefröknar tvingade mig att ha en grej på pennan för att jag skulle få "rätt" grepp. Men det hjälpte ju föga, som synes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar