måndag 28 maj 2012

Andreas födelsedagshelg

Igår fyllde min man år. Och i helgen har han och jag varit lediga. Båda två. Samtidigt. Mycket att fira, alltså. Och det har vi gjort. Lördagen spenderade vi dagen i hemliga rum och på våra cyklar. Det var väldigt mysigt. Det var statens fastighetsverk som öppnade några rum runt om i landet som varit stängda för allmänheten. Men i lördags fick man alltså gå in i dem och dessutom annordnades guidade visningar och små föredrag. Min älskade man gillar hemliga rum. Jag gillar min älskade man. Bra dag för oss båda alltså.

På kvällen hade vi lite folk här hemma och åt mat och massa godis och chips och tittade på eurovision song contest. Det var väldigt trevligt. Och att Loreen vann var ju som grädde på moset.
Igår, söndag, satt vi också en hel del på våra cyklar. Drygt tre mil blev det för mig igår. I sommar tänkte vi 7-10 mil om dagen. Just nu försöker vi vänja våra kroppar vid cykling. Som knän och rumpor. Så vi försöker cykla mer och mer. Nu cyklar vi till något ställe och hoppar av cyklarna och gör något i några timmar och sen cyklar vi hem igen. Men i sommar tror jag att det bara kommer vara en sak som gäller: sitta på cyklarna mycket. Om vi bara ser till att inte hoppa av cyklarna för ofta så tror jag att det kan gå bra. Det, och att vi har bra vadderade cykelbyxor.

2 kommentarer:

  1. Grattis Andreas! :)

    Btw vadderade cykelbyxor är det fulast plagg någonsin tillverkat, men ovärderligt efter några mil eller så..

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är övertygad om att du har rätt. Kram

      Radera