lördag 24 mars 2012

Lördag med utsikt.

Idag är det lördag, så jag sitte och skriver predikan till imorgon. Jag gillar egentligen inte att skriva predikan dagen innan jag ska predika den, men när dagarna är fulla av skola och sånt, så blir det såhär. Denna gången är det kanska okej, för jag har bra koll på vad jag vill säga. Det är Marie bebådelsedag och texten är den om hur Maria får höra av ängeln Gabriel att hon ska bli gravid med en pojk som ska heta Jesus. Det är svårt med de här riktigt klassiska texterna. Man vill ju säga något som får församlingen att tänka i lite nya banor... Ja, vi får se hur det går.
Såhär ser min utsikt ut här. Tulpaner i en fin vas som jag ärvde av farmor, och kandelabern med fina röda ljus. Fint!

Ikväll ska jag och Andreas ut och äta med Ida och Simon. Det ska bli trevligt. Indiskt, tror jag att vi ska äta, men jag vet inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar