måndag 19 mars 2012

Pass

Igår sa jag till min make att vi borde verkligen köpa den där bröllopsresan nu. "Men har du ett pass?" sa maken.
Nej, det har jag inte. Eller, jo, jag har ett som jag gjorde i höstas, när jag skulle till Israel eftersom de inte gillade mina stämplar från grannländerna. Och nu heter jag ju inte vad som står på det passet, så jag behövde göra ett nytt igen.
Så idag har jag suttit och väntat på polisens drop in-tid för passtagning. "Uppskattad väntetid: 59 minuter" stod det när jag kom in. Inte alls uppskattad väntetid, tänkte jag. Men jag satt där en timme och till slut gjorde jag mitt pass. Jag blev så dålig på kortet att hon som gjorde det fnissade och bad mig ta ett nytt. Det gjorde jag. Då blev jag bättre.
Inom fem arbetsdagar har jag mitt pass. Och förhoppningsvis kan vi flyga iväg någonstans snart!

1 kommentar:

  1. Du är för go Maria! :D Nej det förstår jag att det inte var någon uppskattad väntetid =)

    SvaraRadera