söndag 30 december 2012

MIna axlar.

Häromsistens hade vi ledarjulfest i kyrkan. Alla som varit ledare i kyrkans barn- och ungdomsarbete under året var inbjunda på finmiddag som församlingsmedlemmar gjorde. Det var hela upplägget. God mat och trevligt folk. Kan det bli bättre? Nej, det tror jag inte.
 
Efter maten frossade vi i aladdin-askar och skumtomtar. Och så pratade vi. Och lekte i kyrksalen, spelade på orgeln och kastade propellrar, sånt man inte riktigt får chans att göra när scouterna/barnkörbarnen/tonåringarna är med. Men mest pratade vi. Väldigt trevligt.
 
Jag passade på att fråga vem som är bäst på att massera axlar i Abra, eftersom jag kände mig lite stel. Alla pekade på Tobbe, som tydligen har nån slags utbildning. Så sen masserade han mina axlar en bra stund. Det första han gjorde var att påpeka att jag var väldigt stel och att jag hade väldigt svaga muskler i axlarna. Alltid bra att veta. Han sa också att jag borde träna mina axlar och låta någon professionell rätta till dem.

Eftersom jag nästan alltid har ont i axlarna gissade jag att han hade rätt. Så nu har jag investerat i ett allträningskort på friskis som gör att jag får gymma också, inte bara gå på pass. Nästa steg är att faktiskt använda gymmet, men det tar jag efter nyår.
 
Jag har också varit hos en massös. Eva. Hon var fantastik. Även hon sa att det är bra att jag tränar. Hon sa också att min rygg kändes som kullersten, vilket den tydligen inte ska göra. Jag bokade in en ny tid hos Eva med en gång. Kändes som en bra investering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar