måndag 10 december 2012

Lite uppdatering på tåget.

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm igen. Jag har varit i Alingsås och Kungälv och lite i Göteborg också faktiskt.
Hejat på folk. Firat jul. Ätit färska räkor och druckit massa vitt vin. Spelat julklappsspel. Lekt med barn och skaffat nya blåmärken på samma gång. Varit på söndagsskolavslutning i Kungälvs missionskyrka. Tittat på På spåret och pratat tills vi alla skulle ha sovit. Åkt pulka. Ätit russin och jordnötssmör, dock ej i kombination. Kört morfars lilla röda bil.
Och sånt.
Det har varit väldigt trevligt.
Nu är jag alltså på väg hem till Stockholm. Andreas åkte redan igår. Han jobbar idag. Jag jobbar imorgon. Och resten av veckan. Det är Lucia-firande, julfest, utvecklingssamtal, nyårslägerplanering och annat skoj. Kronan på veckan är julspelet som jag varit med att skriva som ska sättas upp på söndag. Det har även utvecklat sig så att jag kommer vara med och skådespela. Det kommer bli spännande.
 
Joel:
Jag var i Kungälv, som du vet.
Jag ska jobba med jul-relaterade saker i veckan.

2 kommentarer:

  1. Kära sonhustru!
    Så underbart att få ha er här en del av helgen!
    Tack för hjälp med Patrik, när Sofia-Feliz bränt sig! Det var guld värt.
    Lycka till med julspelet! Ska du vara ängel, eller? undrar svärmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära svärmor. Det var roligt att få leka av mig lite med Patrik. Och det är ju så det är i en familj, att man gör det man kan när det krisar.
      Kram kram

      Radera