tisdag 24 juli 2012

Trevligt att inte vara så trevlig.

Helgen var finfin. Jag och Andreas var i Alingsås och Kungälv och vi hann faktiskt umgås en hel del med våra båda familjer. Vi hann till och med att göra saker. Skyffla grus hos Östs med min svägerska (Andreas syster), svåger och deras tre grabbar. Och plocka jordgubbar med min mamma och svägerska (lillebrors sambo) som mamma göra sylt av och ge mig. Dessutom hann jag predika i Långared. Det var en trevlig helg.

Denna veckan kommer gå väldigt fort. Här ska planeras cykelsemester! Jag har redan lagt fram alla mina kläder som jag ska ha med mig. Och idag har jag pysslat om min cykel. Satt på en pakethållare till exempel. Jag kände mig oerhört händig. Vaktmästaren här i huset stannade och pratade verktyg med mig. Först frågade han om jag hade allt jag behövde ("ja, det har jag" sa jag) och sen berättade han om massa olika verktyg som jag högst troligt aldrig kommer använda. Då tänkte jag att ibland vore det trevligt att inte vara så trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar