tisdag 17 juli 2012

Ätbart på Hönö

Nu är jag hemma i Stockholm! Det känns som att jag varit borta hur länge som helst. Först tre veckor konfaläger och sen en vecka Hönökonferens. Det har varit väldigt trevligt. Jag, Ida-Maria, Malin och Daniel delade en lägenhet. Det var väldigt trevligt. När jag kom dit hade de just köpt 15 liter jordgubbar. Vi åt upp dem med glädje. Vi åt ganska mycket med glädje. Ida twittrade om att jag under hela Hönöveckan sågs fota mat. Här kommer lite av det jag åt:
Frukost. Fil med müsli och jordgubbar, juice och kaffe.
Jordgubbspaj gräddat i gjutjärnspanna. Väldigt gott.
En dag bjöd vi in lite folk på brunch. Väldigt gott. Speciellt god var smoothien som Ida-Maria gjorde genom att mosa jordgubbar med gaffel eftersom vi inte hade någon mixer.
Detta är några speciella kakor som inte är så söta som jag blev bjuden på i Magneskölds förtält. Jag kommer inte ihåg vad de heter tyvärr.
Ananaspaj i gjutjärnspannan. Också hemskt gott.
Förutom att äta var vi på väldigt mycket bibelstudium, seminarier och gudstjänster.Anledningarna till det myckna deltagandet har några olika anledningar: a) de var väldigt bra b) jag är nog lite nördig och c) det var inte så badvänligt väder. Hur som helst så uppskattade jag det väldigt mycket.

Fler Hönöbilder kommer så småningom.

1 kommentar:

  1. Mat är vackert! Och gott! Sitter lite däst i solen efter stekt kolja, rabarberpaj och vaniljsås.

    SvaraRadera