söndag 29 juli 2012

Kolhydratuppladdning ftw!

Josefine: Hur laddar ni inför cyklingen? Äter ni upp er på kolhydrater, eller?
Jag: Eh... nä, det gör vi inte... Eller... visst är socker kolhydrat?
Josefine: Ja.
Jag: Jo, då laddar jag med massa kolhydrater. 

Nu är det kanske inte så man menar med kolhydratuppladdning, men ändå. Och det kanske inte så mycket är att jag laddar som att jag återupptagit mitt sockerberoende. Jag har hela sommaren mölat i mig godis, glass, kakor och annat onyttigt med motiveringen "men jag ska ju cykla i en månad, så jag kommer antagligen gå ner alla kilon". Jag hoppas verkligen att jag gör det, för nu passar inte mina kläder längre. True story!

Josefine: Du kommer bli så sjukt tränad.
Jag: Ja, mina lår kommer bli biffiga, och inte såhär dallrigt biffiga som de är nu, utan jag tänker mig Anja Pärsson-biffiga.
Josefine: Du kommer inte få Anja Pärssons lår på en månad.
Jag: Joooo!!!
Josefine: Ja, ja, det blir nog bra. 

Japp, imorgon drar vi. Får se hur det blir. 

1 kommentar: