fredag 18 januari 2013

Vad händer?

Nu var det länge sedan jag bloggade. Anledningen till det är att jag varit borta. Först var jag på fortbildning. Det var 400 pastorer, diakoner, musiker, ungdomsledare och massa andra från mitt samfund som samlades i Sunne och fortbildades. Det var trevligt. Framförallt eftersom jag bodde ihop med Miriam och vi låg vakna halva nätterna och pratade om djupa saker. Trevligt!

Sen hade jag ledig helg och åkte till Jönköping och hade tjejhelg med Ida-Maria, Maria och Karin från SVF. Underbart! Vi åt, pratade, second hand-shoppade och pratade. Fantastiskt!

Sen var jag hem om och plockade ut smutstvätten ur väskan och stoppade i rena kläder, sov och åkte till Vingåker för att gå på kurs. Jag har nu lärt mig ett koncept som heter bibeläventyret och är skapat för att skolbarn (fyror och femmor) ska lära sig om bibeln. Det är absolut inget evangelisationsmaterial, utan just ett sätt att lära barnen om bibel i skolan. Väl anpassat till läroplanen och det är strängt förbjudet att på minsta lilla sätt evangelisera. Känns bra. Jag kan nu berätta hela gamla testamentet på några minuter, fråga gärna!
 
Joel:
Jag har varit på fortbildning och i Jönköping.

1 kommentar:

  1. Tack för inlägget - vi har saknat dina bloggar!

    SvaraRadera