fredag 4 januari 2013

Blackebergs bibliotek och inflyttningsplundring.

Jag sitter på Blackebergs bibliotek och skriver predikan. Herodes och stjärntydare. Mord och guld. Det är ganska intressant, tycker jag.
 
Dethär att det ska vara tyst på bibliotek funkar inte helt här. Förutom barnen som springer omkring och låter med tillhörande föräldrar som hyschar dem väldigt högt och ett av Blackebergs torgs orginal som är här och pratar oavbrutet för sig själv om George Orwells Djurens gård så pratar bibliotikarierna väldigt högt. Ska de göra det?
 
Men jag tycker att det går ganska bra med predikan ändå. Vill ni höra så kan ni komma till Abra på söndag klockan elva. Då får ni också se mig i min mellandagsrea-inköpta kostym.
 
Ikväll ska jag och Andreas ha inflyttningsplundring. Det är en kombo av inflyttningsfest och julgransplundring. Inte att de som är inbjudna ska plundra oss. Hoppas de har förstått det.
Vi har bjudit in lite allt möjligt folk. Kyrkfolk som vi inte känner så bra. Alingsås/Kungälvs-folk som känner oss nästan för bra. Arbets/skol-kamrater som vi inte umgås med privat så mycket. Det jag är mest nervös för är att några är väldigt väldigt övertygade nykterister och andra är där för att dansa på bord med slipsen runt huvudet. Det kan bli spännande...
 
Joel:
Jag skriver predikan på Blackebergs bibliotek.
Ikväll ska jag och A ha kombinerad inflyttningsfest och julgransplundring.
Vi ska också ha socialt expriment: hur festar man med rabiata nykterister och fyllekajor samtidigt?

1 kommentar:

  1. Det gick bra. Jag hade en väldigt trevlig kväll. Jag tror att andra också hade det.

    SvaraRadera