måndag 24 september 2012

Pastorsmåndag

Ni kanske undrar vad en pastor gör på måndagar. Idag gör jag bland annat dethär:
Frostar av frysen. Väldigt bra sätt att göra något duktigt utan att knappt göra något alls. När jag öppnade frysen, som jag trodde var ganska tom, hittade jag ett tjog syltburkar som mamma hade smugglat dit för två veckor sedan. Tack så mycket mamma!

Tvättar och smörjer in mina kängor. De blev smutsiga förra helgen, så det behövdes. Jag har även impregnerat mina två nya par skor som jag köpt i veckan och smörjt in mina ecco-skor. Duktiga jag.

Läser. Som ni ser så har jag inte så mycket kvar av boken. Jag är inne i den fasen att jag inte vill läsa ut den för då kommer jag sakna den, och samtidigt är jag väldigt nyfiken på upplösningen. Jobbigt läge.
 
Resten av dagen tänkte jag ägna åt att sy i en knapp, slänga grovsopor, handla mat och lite annat sånt. Jag hade tänkt träna, men huvudet är fullt av snor igen och jag har ont i halsen, så det får vänta nån dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar