onsdag 5 september 2012

Abra i mitt hjärta

Idag försov jag mig 45 minuter. Jag hade svårt att somna igår, det var mycket som gick runt runt i mitt huvud. Jag tror att det var därför jag hade svårt att vakna också. Jag kommer inte ens ihåg att jag stängde av klockan. Men då är det bra att jobba i kyrka och ha väldigt flexibla tider.
 
Såhär ser min namnskylt på dörren ut. Jag påpekade för några i UR att det står att jag är ett barn och en ungdomspastor (eftersom det ska va ett bindesträck efter barn egentligen), men det var tydligen bara jag som tyckte att det var ett problem...
I söndags fick jag en teckning på dörren. Sofia som hade kontoret innan mig har barn som tydligen målat teckningar till henne i tid och otid, så för att jag också skulle få teckningar passade Linda 28 år och Ida 27 år på att rita en till mig. Det är jag i mitten, Koviken (kyrkans sommargård) uppe till vänster, klockstapeln, en bäver (kyrkan ligger på Bävervägen), församlingen nere till vänster och kyrkan nere till höger. Väldigt fint!
Hemma där jag bor finns en anslagstavla där jag förra veckan till min stora glädje såg att abrascout satt upp en affisch. Det känns väldigt bra att komma in som pastor i ett väl fungerande SMU. Mina två förra anställningar gick ju ut på att försöka dra igång scout resp tonår, så att saker här redan är igång känns lyxigt.

1 kommentar:

  1. Kära Maria!
    Fortsätt att kämpa för korrekt skriven svenska!
    Tänk att få vara (Guds) barn vid 26 och 66!!
    Härligt tycker LBmamma

    SvaraRadera