söndag 2 september 2012

Hur fint som helst.

Jag älskar hösten av många anledningar. Luften, färgerna, koftorna, tv-premiärerna (idag Babel, väldigt trevligt) och hela nystart-grejen. Som nyår, men utan "vad ska jag göra på nyårsafton"-ångesten.
En såndär nystartsgrej är ju att man får köpa nya grejer. Typ skolböcker, kalendrar, koftor och så. Eftersom jag i år inte behöver köpa nya skolböcker så unnade jag mig en ny necessär istället. Min gamla har varit med väldigt många år. Jag köpte den på jätte-rea på the body shop någon av somrarna under gymnasietiden. Jag tror att jag betalade 27 kronor för den. Och jag har älskat den länge. Men den började falla sönder och kännas sunkig...
Min nya necessär är väldigt fin och den var väldigt mycket dyrare än den gamla. Och fräschare.
Imorgon ska jag och Andreas för första gången titta på lägenheten vi ska flytta in i om en månad. Jag hörde i går att den var på 75 (!) kvadratmeter och inte 66 som jag hörde först. Men jag vet inte vem som har rätt. Större än 52 är den i alla fall. Sen ska vi på tacos (jag vet att det inte är fredag utan måndag, men vi kunde inte i fredags, så det fick bli måndag istället) hos några vänner vars barn jag ska döpa snart. Hur fint är inte det, då?!

1 kommentar:

  1. Kära Maria!
    Jag gläds med dig över ny necesssär, taccos hos vänner och den stora lägenheten! Vi ses! Kram LBmamma

    SvaraRadera