onsdag 20 mars 2013

Påskvandring

Denna veckan har jag påskvandringar på jobbet. Det betyder att jag och ett gäng ideella lägger ner hutlöst mycket tid på att öva in ett manus, dekorera kyrkan så att det ser ut som övre salen (där sista måltiden var), Getsemane (trädgården där Jesus bad och blev arresterad), Pontius Pilauts palats (säg det tio gånger i rad), Golgota (där Jesus korsfästes och dog) och graven i klippan, och sedan spela upp påskveckan för ettor, tvåor och treor.
Igår var första dagen, så vi var ganska på hugget. Tyvärr kom inga klasser att spela för. Det var tre klasser inbokade, två gick till fel kyrka (det är påskvandringar i ytterligare tre kyrkor här i Bromma just nu) och en hörde av sig och sa att de hade planerat dåligt och inte hann komma. Jag var lagom glad. Nej, nu ljög jag, jag var inte alls glad. Jag var ledsen och lite arg.
Idag kom två klasser. Det var väldigt roligt att vandra med dem. Imorgon kommer förhoppningsvis tre klasser. Sen är det slut.
Ängeln, vakten, Judas, Pilatus och kvinna vid graven. Eller Jonte, Sara, Linda och Freja, som jag brukar kalla dem. Tur att de är så sjukt roliga att hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar