torsdag 28 mars 2013

Om barn och påsk, om instagram och om polisen.

Idag är jag hemma och jobbar. Jag skriver påskdagspredikan. Jag känner mig väldigt tacksam över att jag fick ta del av det glada budskapet om Jesu död och uppståndelse redan som barn. Jag tror att barn har lättare att förstå grejen än vuxna. Det är liksom så mycket som verkar oförklarligt när man är barn, men som vuxna tror på, så man kan lika gärna köpa att Jesus dött och uppstått för vår skull som att det är livsviktigt att ha på sig bilbältet eller att "det kommer bli bättre" efter att vi ätit. Men vuxna verkar tro att det gör skillnad att ha bilbälte på sig, trots att vi ju aldrig krockar, och att jag är jätteledsen för att jag är hungrig, inte för att jag ville leka med Joels leksak men inte fick det. Så om de säger att Jesus har uppstått från döden, så stämmer det väl också.
Jag köpte just bisarrt mycket frukt, eftersom jag var hungrig när jag handlade och har bestämt mig för att inte äta godis. Så jag köpte frukt. Det blir väldigt fint i fruktskålen. Så jag tog bild på det och la ut den på instagram (som är ett socialt medium där man lägger ut bilder på vad man äter, sina nya solbrillor, tulpaner och gulliga katter). Jag la även ett så kallat filter på bilden, för att det är roligt och blir finare. Jag vet att det är helt ocreddigt att använda filter, men det är ju skoj. Så jag fortsätter. 

Just nu cirkulerar en polishelikopter precis över Blackeberg. Jag undrar verkligen vem de letar efter. Spännande! Hoppas det går bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar