fredag 22 februari 2013

Nya friska tag.

Jag har varit lite krasslig ett tag. Förra veckan var jag till och med lite sjuk. Nu är jag bara krasslig. Hostar lite och så. Men i övrigt  är jag frisk.
Så i morse när jag fick ett sms av Ida där hon frågade om jag ville gå på ett box-pass med henne imorgon så sa jag ja, utan att riktigt veta vad jag sa ja till. Men det är väl bara att köra, tänker jag. Slåss lite och så. Jag har ju övat på både Hannes och Joel i min ungdom (och nästan alltid när vi ses nu också, även om Hannes är för stark för mig nu och Joel kör med fula knep, typ kittlas och nypas). 
Om jag inte slår mig fördärvad imorgon så har jag nästa vecka på mig. Då ska jag åka skidor. Nedför. Jag har inte gjort det sedan nyårslägret 98-99, så jag är lite nervös. Eller jättenervös faktiskt. Speciellt eftersom jag kommer ihåg hur det gick då. Jag var arg, ramlade ur liften, blev jätteosams med Stina (men inte hon på mig, hon hade världens tålamod, stackarn), satt i värmestugan så mycket jag kunde och kraschade in i ett staket.
 
En av söndagsskolledarna i Abra är några år äldre än mig och kommer från Borås. Vi har sedan jag började här funderat på varför vi känner igen varann. Vår tes var att vi varit på nyårsläger ihop. Och häromveckan fick jag ett mms av henne med en bild som hon hittat i nån låda. Joel, Martin, Stina, Anna, jag och Anna-Lena i värmestugan. Kanske inte min bästa stund i livet (varför är min lugg så oerhört kort?), men det var väldigt roligt att se.
Jag hoppas denna skidresa blir bättre. Och att jag inte bryter något. Eller blir jättearg på någon. Eller ramlar i liften. Suck.
 
Joel:
Jag är hurtig.
Kolla in bilden på oss. Jodå.
Det är mycket möjligt att jag kommer bryta nåt ben inom en vecka.

1 kommentar:

  1. Maria du är ju numera ett sportfenomen som boxas och gympar och har cyklat flera hundra mil... och blivit vuxen och utvecklat tålamod och mildhet mm. Det kommer att gå finfint att åka skidor. Och tänk så snygg du kommer att vara med eller utan smink. Eller förresten tänk inte alls på det för vad har det med skidåkning att göra utan passa på att ha kul ute i snön. Och vad gör det om man ser lite vinglig ut medan man lär sig, alltid gläder man nån och det kan man ju bjuda på. Ha det bra!

    SvaraRadera