måndag 18 juni 2012

Snabbgenomgång av helgen och lite framåt

När man inte har planerat att göra så mycket under helgen så är det svårt att säga "det blev inte som jag tänkt mig", eftersom man inte tänkt nåt. Men denna helg blev inte alls som jag tänkt mig, trots att jag inte planerat så mycket. Det jag visste skulle hända var att Miriam skulle sova här och att hon och Andreas (och kanske jag om jag orkade) skulle paddla kajak på söndagen.
Miriam sov här. Tydligen för att gå på GF-styrelsemöte. Och på lördagen när vi åt frukost sa hon att ingen från equmenia skulle vara med (vi har en plats adjungerad, men när de pratade om det på styrelsemötet förra helgen kom det fram att ingen kunde, men då var jag inte med pga bröllop, så jag visste inte detta, så kan det gå) och frågade om inte jag skulle med. Så jag hakade på lite hastigt och lustigt. Inte alls planerat. Men men, nu är det gjort.

Igår när vi skulle paddla regnade det hundar och katter och Andreas pratade om nån "klass 1-varning" som jag inte vet vad det innebär, men det gjorde att han inte tyckte vi skulle paddla. Så vi stannade hemma hela dagen istället. Det visade sig att Johan också skulle med å paddla, men eftersom det inte blev nåt paddlande så kom han hit och vi lagade mat och spelade sällskapsspel istället. Det var mysigt även om jag förlorade stort hela tiden.
Idag har jag häcken full. Jag ska packa för att vara borta tre veckor på konfaläger, jag ska cykla ut en cykel till lägret, jag ska packa gemensam packning och jag ska åka på läger. Jag är dessutom ganska nervös för lägret. Det är min första arbetsinsats på mitt nya jobb, och man vill ju inte göra bort sig...

Men nu vet ni i alla fall att jag kommer vara borta några veckor. Jag kommer inte kunna svara i telefon, inte twittra, inte facebooka och inte blogga. Men jag har förberett några blogginlägg, så förhoppningsvis kommer det komma färska blogginlägg då och då ändå. Vi får la se hur det går med det...

Hejdå så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar