tisdag 28 augusti 2012

Lyckat!

Eftersom jag och Andreas var oväntat bra på att cykla så hann jag åka till Kungälv innan jag börjar jobba. Väldigt trevligt. Så nu sitter jag i köket på Vetegången och väntar på att min lillebror och hans fästmö (hihi!) ska komma hem från jobbet så att jag kan hälsa på dem i kväll. För det är ju det tråkiga: alla andra har ju börjat jobba, så på dagarna har jag ingen att umgås med. Men det är inte nåt stort problem, jag trivs bra med mig själv.
Pappa och mamma
Jag kom hit med tåg i söndags. Då hämtade mamma och pappa mig och vi åkte till Emelies nya lägenhet. Vi hade hört att hon skulle ha familjen på födelsedagsmiddag, så vi tyckte att vi kunde åka dit och överraska. Och för en gångs skull blev de överraskade när vi överraskade. Det var väldigt trevligt att få träffa Sporrarna.
Morten, Peder
Johanna, Emelie och Anita
Igår lunchade jag med min mamma. Väldigt trevligt det också. Sen följde jag med henne till hennes jobb och blev uppvisad för hennes kollegor. Dessa tre kommentarer hörde jag åtskilliga gånger: 1 Är det du som har cyklat? 2 Är det du som har gift dig? 3 Va lika ni är!
 
Sen försökte jag köpa höstkläder till mig, men det gick inte alls. Det finns väldigt mycket fula kläder just nu.  Fula färjer, fula mönster, fula detaljer. Fult fult fult. Det enda bra med det är att det inte finns några kläder att ta in i provrummet och få ångest över att jag är ful. Det är mycket bättre att kläderna är fula än att jag är det.
Daniel och Malin
Kvällen avslutades i alla fall på topp! Jag kom hem till Malin och Daniels nya lägenhet och fick både matpaj och chokladkaka. Väldigt trevligt.
 
Idag har jag inte gjort så hejans mycket. Jag har läst tidning, gått runt i Kungälv och ätit lunch. Men framförallt har jag varit hos frisören. Skönt. Så nu har jag lugg igen. Bild kommer väl såsmåningom. Eller inte, vem vet. Och ikväll ska jag som sagt till Hannes och Jenny.
Hannes och Jenny
Imorgon har jag en fantastisk dag. Då möts jag och Andreas upp i Göteborg (han är just nu på väg till Alingsås) för att åka till Hagabadet och få massage och lunch som vi fick i bröllopspresent. Fabulous! Efter det ska vi till Jonatan och Amanda. Hur fint som helst. Jag är så nöjd man kan bli.
Det är några till som jag ska försöka hinna träffa, vi får se hur det går med det. Men jag tycker redan nu att det var ett lyckat drag att åka ner hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar